top of page

Allmänna villkor

  1. Definitioner

    1. Med Uppdragsgivare/Användare menas den som nyttjar och ger Leverantören i uppdrag att tillhandahålla Tjänsten Privatisera.se.

    2. Med Leverantör menas Zind AB.

    3. Med Databas menas en sajt på internet som tillhandahåller personuppgifter eller relaterat information.

    4. Med Avtal menas det avtal, med samtliga bilagor, som dessa Allmänna villkor utgör en integrerad del av.

    5. Med Tjänst menas tjänsten Privatisera.se med definierad funktionalitet enligt Tjänstebeskrivning.

    6. Med Prislista menas de priser som överenskommits för Tjänsten, Aktuell prislista kan alltid utläsas från hemsidan.
       

  2. Tjänsten

    1. Tjänstebeskrivningen beskriver den överenskomna omfattningen samt de krav som parterna överenskommit skall gälla för Tjänsten. Tjänstebeskrivningen ska gälla tillsammans med eventuella avtalade avvikelser och tillägg som antecknats i detta Avtal eller i senare upprättad handling som undertecknats av behöriga företrädare för båda parter.

    2. Leverantören får utan föregående underrättelse till Uppdragsgivaren företa förändringar i Tjänsten som skäligen inte innebär olägenhet för Uppdragsgivaren.
       

  3. Leverantörens åtagande

    1. Tillhandahålla Tjänsten enligt Tjänstebeskrivningen.

    2. Utföra Tjänsten på ett fackmannamässigt och skyndsamt sätt.

    3. Att radera all personlig information erhållen från Uppdragsgivaren omgående efter att den personliga informationen inte behövs mer för att utföra tjänsten.
       

  4. Uppdragsgivarens åtagande

    1. Tillhandahålla den information och underlag som anmodas av Leverantören för att denne skall kunna fullgöra sitt uppdrag.

    2. Betala förfallna avgifter.
       

  5. Leverantörens ansvar

    1. Leverantören är inte ansvarig för om Tjänsten vägrar att radera eller dölja all eller delar av information som Leverantören begär att Tjänsten ska ta bort å Uppdragsgivarens vägnar.

    2. Leverantören är inte ansvarig för om Tjänsten återigen visar eller populerar information om Uppdragsgivaren efter en tid.
       

  6. Avgifter

    1. De avgifter som Leverantören debiterar för utförande av Tjänsten framgår av aktuell Prislista. Samtliga avgifter är angivna inklusive mervärdesskatt.

    2. Avgifterna debiteras i samband med ingång av avtal mellan Uppdragsgivaren och Leverantör.
       

  7. Uppdragsgivarens ansvar

    1. Uppdragsgivaren skall anmäla fel i Tjänsten till Leverantören inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Leverantören är skyldig att under ordinarie arbetstid på egen bekostnad avhjälpa fel i av Leverantören tillhandahållen tjänst i den mån bristen kan åtgärdas.
       

  8. Meddelanden

    1. Underrättelser eller andra meddelanden enligt detta Avtal kan med giltig verkan lämnas till den andra partens kontaktperson per telefax eller per elektronisk post till av denna angiven elektronisk adress.
       

  9. Tvist

    1. Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av detta avtal och därmed sammanhängande rättsförhållanden skall avgöras i svensk domstol enligt svensk lag.

    2. För förfallna obetalda fordringar för Tjänsten får leverantören väcka talan vid allmän domstol eller hos kronofogdemyndigheten.
       

bottom of page